0  |  0

شکل‌گیری هسته‌های کارآفرین در روستاها با اجرای رویداد "هم نت روستا" در اصفهان

شکل‌گیری هسته‌های کارآفرین در روستاها با اجرای رویداد "هم نت روستا" در اصفهان

رئیس بنیاد نخبگان اصفهان از برگزاری رویداد کارآفرینی "هم نت روستا" در این استان خبر داد و گفت: یکی از اهداف برگزاری این رویداد شناسایی ظرفیت‌های مناطق روستایی و چالش‌های کارآفرینی در این مناطق است.
شقایق حق جوی جوانمرد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با اشاره به برگزاری رویداد کارآفرینی "هم نت روستا" اظهار داشت: این رویداد فضایی برای مواجهه با فرصت‌های واقعی، شناسایی چالش‌های کارآفرینی در روستا و بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود با مشارکت روستاییان است.
وی افزود: در حال حاضر تیم‌های شناسایی در حال بازدید از مناطق از پیش تعیین شده هستند و با توجه به شرایط اقلیم هر منطقه و براساس پیش زمینه فعالیت‌های مردم مسائلی را که مردم روستا برای حل آنها نیاز به کمک نخبگان دارند مشخص خواهند کرد.
رئیس بنیاد نخبگان استان اصفهان گفت: طی یک رویداد چند روزه فرصت‌ها و چالش‌های مناطق به منظور ایده‌پردازی و توسعه ایده حول فرصت‌های مطرح همراه با آموزش‌، مشاوره، تطبیق و امکان‌پذیری اجرای ایده با مدل‌های توسعه منطقه تشکیل شده و نحوه تعامل با روستاییان بومی منطقه و شکل‌گیری هسته‌های کارآفرینی نیز تعیین می‌شود.
وی افزود: در گام بعد تیم‌های هم نت (تیم‌هایی که امکان ادامه فعالیت و شاخص‌های حداقلی برای انجام یک فعالیت کارآفرینانه را دارا ‌باشند) با یک برنامه عملیاتی مدون به منظور اجرای طرح خود با مشارکت اهالی در منطقه مورد نظر حضور یافته و به روند رشد کسب و کار نوپای به وجود آمده با حمایت سرمایه گذاران و یا تسهیل‌گران روستا کمک می‌کنند.
حق جوی جوانمرد تصریح کرد: از آنجائی‌که تبدیل کردن یک ایده به محصول یا راه حل به طیف گسترده‌ای از قابلیت‌ها یا به قولی یک جعبه ابزار قوی از مهارت‌های مختلف نیاز دارد، شرکت کنندگان در پنل‌های آموزشی مفاهیم و اصول تئوریک و ابزارهای لازم برای راه اندازی یک کسب و کار موفق را توسط جمعی از اساتید درجه یک داخل و خارج کشور می‌آموزند.
وی بیان کرد: رویداد هم نت روستا یک رویداد 3 مرحله‌ای شامل شناسایی ظرفیت‌های مناطق روستایی و جلب مشارکت و توانمندسازی روستاییان، پیش رویداد چند روزه روستایی (بیان فرصت‌ها، ایده پردازی، آموزش، کار تیمی) به منظور شکل‌گیری هسته‌های کارآفرین است.
رئیس بنیاد نخبگان استان اصفهان افزود: این رویداد با محوریت راه اندازی کسب و کارهای پایدار و ارایه راهکارهای نوآورانه برای حل معضل مناطق زیر نظر سرمایه‌گذاران و تسهیل‌گران روستایی و در نهایت رویداد کارآفرینی روستا به منظور عملیاتی کردن طرح‌های اجرایی با تأیید دهیاری ها و مشارکت روستاییان مناطق است.
وی خاطر نشان کرد: مهلت ثبت نام، نوآوری باز و جلب مشارکت نهادهای متولی و همکار از 25 اسفند 1394 تا 20 فروردین ماه 1395 است و از کلیه علاقه مندان دعوت می‌شود برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به سایت اطلاع رسانی این رویداد مراجعه کنند.
به گزارش تسنیم، رویداد کارآفرینی هم نت روستا، 31 فروردین تا 3 اردیبهشت ماه 1395 با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد نخبگان استان اصفهان برگزار می‌شود.

 

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری تسنیم
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com